-
Utdrag fra kursbeskrivelse

Sensorikk og pakningsdesign

Introduksjon

Kurset er en del av DLF programmet skreddersydd for ansatte hos DLFs medlemsbedrifter. Målet med dette kurset er at deltakerne skal lykkes med å styrke merkevarenes posisjon i handel og bidra til at de bedriftene man er ansatt i evner til å skape kategorivekst med lønnsom utvikling gjennom sine merkevarer. Målgruppen for programmet er primært KAM og medarbeidere innen salg og kategoriledelse, og sekundært medarbeidere innen marked, logistikk, produktledelse og kommunikasjon.

Dette er et fordypningskurs i DLF programmet. Fokuset i kurset er sensorikk og pakningsdesign der deltakerne skal få  grunnleggende innsikt i hvordan emballasje og pakningsdesign kan fungere som et markedsføringsverktøy og påvirke forbrukernes sanser i kjøpsøyeblikket.

Kursets innhold

Temaer i kurset:

  • Introduksjon til flersensorisk merkevarebygging, emballasje og pakningsdesign
  • Interaksjon mellom forbruker og emballasje
  • Kundereisen og rollen til emballasje
  • Designe emballasje som engasjerer sansene: kunnskap og retningslinjer
  • Nøkkelkunnskap fra forskning og praksis om visuell, lydmessig, taktil, smakfull og duftende emballasje
  • Rammeverk for vurdering og design av emballasje
  • Design av flersensorisk emballasje – praktisk gruppeoppgave
  • Flersensorisk emballasjedesign i lys av ny teknologi

Forbehold

Dette er et utdrag fra den komplette kursbeskrivelsen for kurset. Dersom du er aktiv student på BI, kan du finne de komplette kursbeskrivelsene med informasjon om bl.a. læringsmål, læreprosess, pensum og eksamen på portal.bi.no. Vi tar forbehold om endringer i denne beskrivelsen.