Kursets innhold
- Introduksjon til kundemøtet, profesjonell salg i butikk, til treningsprogrammet og arbeidskrav
- Tematisk forelesningsplan:
Nå dine salgsmål
- Nå dine salgsmål
- Salgsyrket i butikk
- Innsatsfaktorer som påvirker salget
- Møtet med kunden
- Verbal og nonverbal kommunikasjon
Påvirkning
- Gjensidighet
- Konsistens
- Sosiale bevis
- Sympati
- Autoritet
- Knapphet
Nå dine salgsmål - fortsatt
- Salgsprosessen
- Kjøpsprosessen
- Butikksalg
- Kundebehandling
- Personlig service
- Kundeklager
- Struktur i salgsarbeidet
- Etikk i salg
- Personlig utvikling og trening
- Oppgaver: Mystery shopping gruppesamarbeid
- Treningsplaner
- Medstudentvurdering
For å fremme læring mellom studentene instrueres og dokumenteres en medstudentvurdering et student-hjelper-student-system, hvor studentene på kollegial vis oppfordres til systematisk å gi tilbakemelding på atferd i kundemøtet. Medstudentvurderingen går på skift mellom studentene slik at alle får prøvd seg om de vil. Ordningen er en god forberedelse til utviklingen av en formell treningsplan se læreprosess.)