Introduksjon
Digitalisering åpner opp dører for nye e-handelskonsepter som gir en rekke nye muligheter til å distribuere varer og tjenester ut i markedet. For å kunne lykkes må varehandelsbedriften utvikle e-handelsstrategier som på en kostnadseffektiv måte skape verdier for kundene - hvor som helst og når som helst. Kurset gir studentene en praktisk innføring i hvordan varehandelsbedrifter kan utvikle og etablere sin e-handelsstrategi hvor de møter sine kunder gjennom digitale kanaler på en sømløs og konsistent måte. Kurset er i hovedsak bygget opp rundt planlegging, implementering og effektevaluering av e-handelsstrategi. I løpet av kurset skal studenten ha tilegnet seg tilstrekkelig kunnskap og ferdigheter til å lage en strategiplan for e-handel, samt konseptuelle skisser for tekniske løsninger. Studenten skal kjenne til lover og regler som regulerer e-handel, og være bevisst på etiske og bærekraftige problemstillinger knytet til e-handel.