-
Utdrag fra kursbeskrivelse

Distribusjonskanaler

Introduksjon

Dette kurset gir en innføring i markedsføring og distribusjonskanaler. Valg og ledelse av ulike organisasjonsformer står sentralt, som for eksempel valg mellom marked, hybrid og hierarki og mellom ulike former for kontrakter. Produktledelse handler om å forvalte en bedrifts produkter med sikte på å skape verdier for både bedriften og dens kunder.

Kursets innhold

  • Markedsføringsbegrepet
  • Servicenivåer og markedsdekning
  • Transaksjonskostnadsanalyse
  • Distribusjonskanaler
  • Markedsføringskanaler
  • Markedsføringskanalens ulike servicenivåer og markedsdekning
  • Makt og konflikter
  • Produktledelse
  • Produktportefølje
  • Marketing mix

Forbehold

Dette er et utdrag fra den komplette kursbeskrivelsen for kurset. Dersom du er aktiv student på BI, kan du finne de komplette kursbeskrivelsene med informasjon om bl.a. læringsmål, læreprosess, pensum og eksamen på portal.bi.no. Vi tar forbehold om endringer i denne beskrivelsen.