Leietakere campus Oslo
På denne siden finner du informasjon og lenker som er nyttig for deg som er leietaker eller ønsker å bli leietaker.
På denne siden finner du informasjon og lenker som er nyttig for deg som er gjest, leietaker eller ønsker å bli leietaker på BI.
På denne siden finner du informasjon og lenker som er nyttig for deg som er leietaker eller ønsker å bli leietaker.
Her finner du kontaktinformasjon for leietakere.
I BI-bygget kan leietakere, i tillegg til studenter og ansatte, benytte en rekke fasiliteter i glassgaten samt i underetasjen.
Hvem | Hva | Hvor | Mer info |
BI Varemottak | Varemottak / Varelevering | Nydalsveien 23 | Varemottak - Gjester |
Brew Express | Kaffebar | D1 | 4Service nettside |
Costa Coffee | Kaffebar | B1 | Costa Coffee nettside |
Eiendom | Leie av lagerplass | DU1 | Kontakt eiendom@bi.no for avtale |
Market Shop | Kiosk | A1 | - |
Nordre Aker Budstikke | Digital lokalavis | D1 | Nordre Aker Budstikke nettside |
RÅH | Velvære/Hudpleie | D1 | RÅH nettside |
Sagene Avis | Digital lokalavis | D1 | Sagene Avis nettside |
SIO Athletica | Treningssenter | D2 | SIO Athletica Nydalen nettside |
SIO Helse | Legetjenester | D3 | SIO Helse Nydalen nettside |
Smil Tannlegesenter | Tannlege | D2 | Smil Tannlegesenter Nydalen nettside |
Takterrasse | Takterrasse | D7 | - |
4Service | Personalrestaurant leietakere, Fine Dining | D6 | 4Service nettside |
4Service | The Living Kitchen, Food Court | U1 | 4Service nettside |
4Service | Leveranse av møtemat | - | 4Service nettside |
Bygget har vakthold fra Avarn Security
Vekter kan nås på 47 64 65 74 i byggets åpningstid og bistår med enkle oppgaver i fellesarealene. Utover åpningstid kan Avarn’s alarmsentral kontaktes på 91 50 25 80 (kostnader kan påløpe).
Bygget har skallsikring av ytre dører og heiser som utenom åpningstid åpnes med nøkkelkort.
Styring og tilpassing av lokalt alarmanlegg som er koblet til Avarn Security sin alarmsentral er mulig, hvis det er ønskelig kostes dette direkte av leietager. Leietaker kan også tegne egen 24/7 avtale med Avarn Secuirty for sine lokaler.
Utover forskriftsmessig skilting leveres skilting på tavler i heiskupeer, på tavler i etasjer og utenfor heiser.
Det er også medtatt nødvendig utstyr/arrangement for mulighet til å eksponere Leietakers logo utvendig. Utvendig skilting på fasade bekostes av leietager.
Leietaker må stå for kostnaden for endringer av skilter utover normal utskifting. Dersom din bedrift endrer firmalogo, vennligst meld dette til Eiendom, e-post: eiendom@bi.no, for oppdatering av skilting.
Flaggene på BI campus skal henge i ett år om gangen, og byttes årlig rundt 1. august. Tildeling av flaggplasser skjer etter behov. Hvis etterspørselen overstiger tilgjengeligheten, vil en loddtrekning sikre rotasjon.
For å kunne henge opp flagg, må leietakere sende inn en forespørsel innen 1. mai for det påfølgende året fra 1. august.
Flaggstengene utenfor A- og D-blokkene er dedikert til leietakerne i de respektive blokkene. Imidlertid forbeholder BI seg retten til å bruke flaggstengene selv ved behov, for eksempel under spesielle arrangementer. Dette gir BI fleksibilitet til å henge sine egne flagg når det er nødvendig, for eksempel under spesielle begivenheter, kampanjer eller merkedager.
Hvis du ønsker å sende inn en forespørsel om flagg, vennligst send en e-post til eiendom@bi.no.
Leietakere har anledning til å leie parkeringsplasser i Nydalen P-hus av BI. Parkeringsanlegget har plasser under BI bygget og Solsiden.
BI eier 689 parkeringsplasser under blokk A,B,C og D. Gjeldende pris opplyses ved å kontakte eiendom@bi.no .Leieavtale for parkering håndteres av BI v/ Eiendom.
Plassene er ikke øremerket, det er "førstemann til mølla"-prinsippet som gjelder. Parkeringshuset driftes og administreres av OnePark med skiltgjenkjenning og man administrerer selv registrering av skiltnummer på autopay.io
Det er ingen særskilt gjesteparkering til BI-bygget. Gjester kan benytte parkering ute eller i p-hus mot betaling og gangadkomst fra parkeringsanlegget går via bygg A og D.
I tillegg til utendørs sykkelparkering er det et eget låst rom for sykkelparkering for ansatte ved BI og leietakere. Rommet er lokalisert i blokk B i P3. Se oppslag på døren til rommet for retningslinjer for bruken av rommet. Det er ikke tillatt å bringe sykkelen opp i bygget på grunn av renhold og slitasje.
Gårdeier har et høyt fokus på miljø og har som mål å være klimanøytral. Utleier er Miljøfyrtårn-sertifisert og dette krever en kontinuerlig utvikling og forbedring av miljøtiltak.
I varemottaket i P3 har bygget et felles sorteringsanlegg for avfallhåndtering. Det er per i dag 19 forskjellige fraksjoner som det sorteres på. I normal kontordrift vil det normalt sorteres på følgende fraksjoner i kontorarealene; Papir/papp, tomflasker, batterier og restavfall.
Sortering av avfall er god økonomi, siden leveranse av restavfall er en kostnad, mens levering av sortert avfall er en inntekt. Gårdeier jobber kontinuerlig med å øke sorteringsgraden på avfall og oppfordrer leietakerne til å gjøre det samme.
Gårdeier har avtale med Toma Facility Norge AS for renhold av egne lokaler og fellesarealer.
Leietaker besørger renhold av eget eksklusivt areal. Det er opp til leietaker å inngå avtale Toma eller velge et annet firma. Hver etasje har et eget bøttekott som deles mellom leietakerne. Bøttekott leveres med hyller, ettgreps armatur og utslagsvask. Leietaker får støvsugerslange til sentralstøvsugeranlegget.
Som en følge av BIs miljøsatsing har BI fra og med 2006 innført flere ENØK-tiltak hvert år i BI-bygget. Dette har også effekt for leietakerarealene i A og D blokken og skal i tillegg til å gi en god miljøprofil, gi lavere felleskostnader.
BI-bygget i Nydalen er tilpasset energivennlig oppvarming og kjøling gjennom vår tilknytning til Nydalen Energisentral AS, som er et jordvarmebasert energisystem som både varmer og kjøler bygget. BI-bygget har også ivaretatt hensyn til energibesparende løsninger.
Det vil imidlertid fortsatt være mulig å redusere energiforbruket i bygget gjennom aktiv styring av energibruken. Facility har siden 2008 tatt i bruk et energioppfølgingsprogram som bistår avdelingen i dette arbeidet. Det arbeides parallelt med å se på konkrete tiltak for å spare energi:
Leietakere kan melde inn endringer i lystider, f.eks. i forbindelse med ferieavvikling. Ønskes lys utover den oppsatte tiden, benyttes overtidsbrytere via overtidspanel (plassert ved heis og i fellesområde). Disse gir lys i din sone to og to timer ad gangen.
Driftstiden på ventilasjonsanleggene vil i feriene bli satt ned, men dog uten at dette skal gå på bekostning av inneklimaet i bygget.
Ansvarlig for ENØK i Eiendom er Stian W. L. Jakobsen: stian.w.jakobsen@bi.no
Bygningsmessige endringer skal forhåndsgodkjennes av BI. Dette gjelder både fysiske ombygging og kabling.
Leiekontrakt og driftskontrakt ligger til grunn for hvilke rammer leietagere må holde seg innenfor.
Leietakere har ikke anledning til å hente inn håndverkere uten at disse er forhåndsgodkjent av BI. Det er inngått service-/rammeavtaler for alle områder i bygget. BI ønsker i hovedsak at disse avtalene skal følges.
Alle bygningsmessige endringer og kabling skal dokumenteres i byggets FDV web. BI stiller krav om at alle leverandører som skal jobbe på huset fremlegger elektronisk dokumentasjon på det arbeidet som er utført. Alle bygningsmessige endringer skal skje innenfor gjeldende lover og regler.
Alle gjennomføringer i vegg, tak/gulv skal branntettes og dokumenteres av FireSafe. Dokumentasjonen skal sendes til eiendom@bi.no. Ved spørsmål om branntetting kan brannvernleder Ronny Stålvang kontaktes.
Bygningsmessige ombygginger kan varsles BI skriftlig. BI Eiendom skal innkalles til etterkontroll når ombygging er gjennomført. Ta kontakt med Eiendomsforvalter Stian W. L. Jakobsen ved spørsmål.
Leietakere har en viktig rolle i BIs brannvernorganisering som etasjevakter. Hver leietaker utnevner etasjevakt som rapporterer til BIs brannvernansvarlig.
Etasjevaktens hovedoppgave ved brannalarm er å:
Videre skal etasjevakten:
Bygget er fullsprinklet og i hver etasje er det installert brannslanger. Det skal ikke være behov for installasjon/utplassering av brannvernutstyr, med mindre en har utstyr som krever dette.
Vi anbefaler våre leietakere å ha førstehjelpsskrin lett tilgjengelig i sine lokaler. Det er hjertestarter i resepsjonen ved hovedinngangen. Merk at resepsjonen kun er bemannet fra kl 07.30 til 16.00 mandag til fredag.
BI-bygget i Nydalen er BI sitt hovedsete og har som visjon å være "Et inspirerende læringsrom" for både studenter, ansatte og leietakere.
Bygget består av fire blokker - A, B, C og D. A-C er helheid av Stiftelsen Handelshøyskolen BI. D-blokken er en egen juridisk enhet, BI-bygget D-blokka AS, og er heleid av Stiftelsen Handelshøyskolen BI. Hele bygget driftes og forvaltes av BI sin egen driftsenhet, Eiendom. Dette innebærer at utleier er tilstede på bygget og har en egen interesse av god kvalitet og en kosteffektiv drift av bygget.
Det er i tillegg utstrakt bruk av gode leverandører som er spesialister på de forskjellige fagfeltene. Liste over leverandører i BI-bygget.
Byggeår | 2005 |
Arkitekt | Niels Torp AS |
Byggherre | Avantor ASA |
BTA | 95.200 kvm |
BTA utleie | 20.000 kvm |