-
BI Executive - videreutdanning

Lær å: Bli en markedsfører for fremtiden

Med disse kursene får du som markedsfører og leder anvendbar nøkkelkompetanse for fremtiden.

I et marked som konstant forandrer seg, er det viktig med oppdatert kunnskap om både kundeatferd, kommunikasjonsverktøy og markedsinnsikt. Stadig flere bedrifter har dessuten satt bærekraft i fokus. Utover samfunnsmessige gevinster, gir denne satsningen også et konkurransefortrinn i kampen om kundene. Å designe og optimalisere kundeopplevelser er et annet fenomen som preger hverdagen til de fleste bedrifter. 

Kurs for fremtidens markedsførere

I tett dialog med næringslivet, har vi på BI utviklet kurs og programmer som skal hjelpe markedsførere og ledere å videreutvikle kompetansen innen blant annet desingtenking, bærekraft og markedsanalyse.

Vi har derfor samlet våre mest relevante kurs, for deg som ønsker å lære hvordan du kan skape en merkevare og et omdømme for fremtiden:

Trender, kommunikasjon og ­merkevarebygging

Dette kurset lærer deg å bygge sterke merkevarer. Du får innsikt i merkevarenes kulturelle liv, samt de nødvendige prosessene og teknikkene for å bygge merkevarer internt i organisasjonen og eksternt mot kunder.

  • Gir 30 studiepoeng (masternivå)

Customer and market analytics

Lær å utnytte tilgjengelige data som et konkurransefortrinn ved å utvikle markedsføringsferdigheter for det neste tiåret. Kurset gir deg ferdigheter til å forstå og utnytte analytics som verdiskaper for din bedrift.

  • Gir 15 studiepoeng (masternivå)

Markedsstrategi

Hvor mye og hvordan burde bedrifter investere i markedstiltak for å nå sine mål om salg og lønnsomhet? Dette programmet lærer deg å utvikle en god markedsorientert forretningsstrategi.

  • Gir 30 studiepoeng (masternivå)

Design Thinking for nyskapning

Nyskaping, alt fra små skrittvise produktendringer til radikale, er det bedriftene skal leve av i fremtiden. Dette kurset gir deg kunnskapen, verktøyene og ferdighetene du trenger for å bli en markedsorientert produkt- og tjenesteutvikler.

  • Gir 7,5 studiepoeng (bachelornivå)

Merkevareledelse

En merkevare skapes av en hel organisasjon, og posisjoneres overfor en målgruppe. Dette kurset har et sterkt fokus på kunden, og legger verdiskapning for kunden til grunn for strategier i merkevareutviklingen.

  • Gir 7.5 studiepoeng (bachelornivå)

Markedsføring

Dette kurset vil gi en bred introduksjon til markedsføringsfaget. Kurset legger vekt på hvordan markedsorienterte bedrifter identifiserer kundebehov og implementerer aktiviteter basert på behovene til en målgruppe.

  • Gir 7,5 studiepoeng (bachelornivå)

"Markedsorientert forretningsstrategi har gitt meg en god innføring i hvordan en markedsplan kan settes opp, og kombinasjonen med teori og praktisk øvelse fungerte fint. Jeg anbefaler programmet for alle som ønsker kompetanse i å oppnå en vellykket forretningsstrategi ved hjelp av analyser. "

Monika Tetzlaff, tidligere student Master of Management

Leder, Volvat Medisinske Senter Fredrikstad

BI Business Review

Kundene belønner samfunnsansvar

Bedrifter som tilrettelegger for miljø og samfunnsnyttige innovasjoner opplever at kundene ser på dem som vesentlig mer innovative og attraktive.

BI Business Review

Merkevarer handler om relasjonsbygging

Mange bedrifter misforstår reklamens betydning og sløser årlig bort millioner av kroner på såkalt merkevarebyggende reklame.

BI Business Review

Designtenkning for ledere

Designtenkning kan bidra til bedre ledelse og lagspill. Professor Birgit Helene Jevnaker forteller om grep som hjelper deg til å lykkes.

BI Business Review

Greta den store

Greta Thunberg sin fremtoning og fremføring er unik, og kan ikke eksakt kopieres av andre.

Spørsmål? Ta kontakt!

Det kan dukke opp mange spørsmål når du planlegger å ta videreutdanning. Ta kontakt med oss, så finner vi ut av det sammen! Få svar på dine spørsmål raskt eller avtal tid for en personlig veiledning om dine muligheter.

Vi gleder oss til å høre fra deg!