Studier og kurs Norsk English
-
Forskning

Institutt for strategi og entreprenør­skap

Institutt for strategi og entreprenørskap er et ledende innovativt fagmiljø som utvikler og formidler kompetanse på bedrifters forretningsmodeller, utvikling og vekst.

BIs vitenskapelige produksjon er registrert i den nasjonale databasen Cristin (Current Research Information System In Norway).

Publikasjoner

  • Wang, Pengfei (2025)
    Repositioning, audience churn, and identity ambiguity: The external costs of market repositioning
    Strategic Management Journal. Doi: 10.1002/smj.3698
  • Souza-Santos, Renato; Carneiro, Jorge & Andersson, Ulf (2025)
    Pursuing headquarters’ attention: Foreign subsidiaries’ strategic issue selling
    International Business Review. Doi: 10.1016/j.ibusrev.2025.102396
  • Tvedt, Jostein (2025)
    A predictive term-spread model in the age of inflation targeting
    The North American journal of economics and finance, 76(January 2025), p. 1-14. Doi: 10.1016/j.najef.2025.102364
    Vis sammendrag
  • Romm, Kristin Lie; Kruse, Sindre Hembre, Kvaerner, Kari Jorunn, Melle, Ingrid, Mork, Erlend, Ihler, Henrik Myhre, Rognli, Eline B., Simonsen, Carmen , Værnes, Tor Gunnar, Aminoff, Sofie Ragnhild, Skoge, Mari, Barrett, Elizabeth Ann, Berentzen, Lars-Christian, Bergsager, Dagfinn, Fugeli, Pål, Bjella, Thomas, Gardsjord, Erlend Strand & Kling, Kristine (2025)
    A Mobile Health Intervention to Support Collaborative Decision-Making in Mental Health Care: Development and Usability
    JMIR Formative Research, 9. Doi: 10.2196/57614
  • Wang, Pengfei & Shi, Yanlin (2025)
    Shoot the moving target: A dynamic perspective on optimal distinctiveness and strategic repositioning
    Journal of Business Research, 189. Doi: 10.1016/j.jbusres.2024.115173
Vis flere publikasjoner